Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: Za dwa tygodnie znów ruszy „Katarzyna”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
19-11-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzki tunel średnicowy: Za dwa tygodnie znów ruszy „Katarzyna”
fot. Daniel Siwak
Na początku grudnia powinno ponownie rozpocząć się drążenie dwutorowej części łódzkiego tunelu średnicowego. Kolejna przerwa była spowodowana obawą przed uszkodzeniem budynków podczas prac pod gęstą zabudową śródmieścia Łodzi. Bezproblemowo przebiegają natomiast prace przy tunelach jednotorowych, prowadzone w znacznie łatwiejszym terenie.

Wprawdzie zaawansowanie drążenia tunelu dwutorowego przekroczyło półmetek (1505 z 2665 m – przeszło 56%), jednak od nocy z 9 na 10 listopada tarcza TBM „Katarzyna” znów stoi. Powodem było wykrycie osiadania kamienicy przy al. 1 Maja 21 (oficyna sąsiedniego budynku, prawdopodobnie na skutek drgań spowodowanych pracą maszyny, zawaliła się dwa miesiące wcześniej). Oczekiwanie na wznowienie prac trwało wówczas 54 dni.

Tarcza ruszy za 2 tygodnie. Mieszkańcy wrócą później

Tym razem postój ma być znacznie krótszy. – To kwestia około dwóch tygodni – przypuszcza w rozmowie z Rynkiem Kolejowym rzecznik prasowy inwestycji Piotr Grabowski. Jak dodaje, dopiero po wyjściu tarczy spod al. 1 Maja zostanie przeprowadzona ocena stanu budynków, po której zostanie podjęta decyzja co do powrotu mieszkańców. Najprawdopodobniej poszczególne kamienice będą dopuszczane do zamieszkania etapami, podobnie jak ta przy ul. Próchnika 44, do której część mieszkańców już powróciła.

Zanim „Katarzyna” będzie mogła być ponownie uruchomiona, muszą zostać wyeliminowane wszystkie zagrożenia dla nieruchomości. Wzmacnianie podłoża zostało już zakończone, przed wznowieniem pracy tarczy konieczne są jednak dodatkowe badania geologiczne. Dalsze drążenie w kierunku stacji Łódź Fabryczna rozpocznie się dopiero po przeanalizowaniu wyników tych badań.

Jak informuje Urząd Miasta Łodzi, w ostatni weekend (15-17 listopada) swoje lokale przy al. 1 Maja 19 i 23 odwiedziło ponad 40 mieszkańców. – Relokowani na czas drążenia tunelu lokatorzy mają możliwość, by odwiedzić swoje domy, zabrać potrzebne rzeczy, sprawdzić, czy wszystko jest w porządku. Wejścia do mieszkań są realizowane za zgodą kierownika budowy w sytuacji, gdy wykonawca ma absolutną pewność, że prace na tym odcinku nie zagrażają bezpieczeństwu. Dostęp do kamienic jest strzeżony przez pracowników ochrony – przypomina samorząd.

Tunele jednotorowe prawie gotowe. Co dalej?

Tymczasem mniejsza tarcza, „Faustyna”, zbliża się do końca ostatniego z tuneli jednotorowych. Według dostępnych w Sieci informacji maszyna wykonała już 594 spośród zaplanowanych 696 m tunelu w obudowie z betonowych tubingów, co oznacza zaawansowanie na poziomie ponad 85%. Przewiduje się zakończenie tego etapu inwestycji jeszcze w bieżącym roku.

Jaki będzie los „Faustyny” po zakończeniu drążenia? Najpierw zostanie ona wyciągnięta z tunelu, rozebrana na części i gruntownie przejrzana. Po wymianie wymagających naprawy elementów PBDiM zapewne wystawi ją na sprzedaż – wyprodukowana w 2020 r. maszyna powinna mieć przed sobą jeszcze długi okres eksploatacji. Z tego powodu, a także ze względu na rozmiary urządzenia, rzecznik inwestycji tunelowej dystansuje się od zgłaszanych przez niektórych łodzian pomysłów ustawienia tarczy w charakterze pomnika.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel średnicowy: Część mieszkańców wraca na Stare Polesie

Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: Część mieszkańców wraca na Stare Polesie

Roman Czubiński 09 listopada 2024

Łódzki tunel średnicowy: TBM Katarzyna znów pracuje

Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: TBM Katarzyna znów pracuje

Roman Czubiński 04 listopada 2024

Ostrołęka: Główna stacja do przeniesienia?

Infrastruktura

Ostrołęka: Główna stacja do przeniesienia?

Roman Czubiński 10 października 2024

Zobacz również:

Łódzki tunel średnicowy: Część mieszkańców wraca na Stare Polesie

Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: Część mieszkańców wraca na Stare Polesie

Roman Czubiński 09 listopada 2024

Łódzki tunel średnicowy: TBM Katarzyna znów pracuje

Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: TBM Katarzyna znów pracuje

Roman Czubiński 04 listopada 2024

Łódź: Pomoc prawna dla mieszkańców zawalonej kamienicy

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Łódzki tunel średnicowy: Część mieszkańców wraca na Stare Polesie

Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: Część mieszkańców wraca na Stare Polesie

Roman Czubiński 09 listopada 2024

Łódzki tunel średnicowy: TBM Katarzyna znów pracuje

Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: TBM Katarzyna znów pracuje

Roman Czubiński 04 listopada 2024

Ostrołęka: Główna stacja do przeniesienia?

Infrastruktura

Ostrołęka: Główna stacja do przeniesienia?

Roman Czubiński 10 października 2024

Zobacz również:

Łódzki tunel średnicowy: Część mieszkańców wraca na Stare Polesie

Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: Część mieszkańców wraca na Stare Polesie

Roman Czubiński 09 listopada 2024

Łódzki tunel średnicowy: TBM Katarzyna znów pracuje

Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: TBM Katarzyna znów pracuje

Roman Czubiński 04 listopada 2024

Łódź: Pomoc prawna dla mieszkańców zawalonej kamienicy

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5